Résidence Le Rond Point des Pistes in St François Longchamp BU mid 8 dgn (2018-2019)

Sunweb - Algemene Reisvoorwaarden

Een boeking is definitief en kan alleen met kosten geannuleerd worden.



Algemene Reisvoorwaarden

Sunweb erkent de algemene voorwaarden van de

Geschillencommissie Reizen.



Artikel 1: Toepassingsgebied

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de contracten tot

reisorganisatie en reis-bemiddeling zoals verstaan onder de

Belgische wet van 16 februari 1994 tot regeling van het contract

tot reisorganisatie en reisbemiddeling.



Artikel 2: Promotie

§1. De gegevens in de reisbrochure binden de reisorganisator

of de reisbemiddelaar die de brochure hebben uitgegeven, tenzij:

/>

a)wijzigingen in deze gegevens duidelijk, schriftelijk en

vóór het afsluiten van het contract ter kennis van de

reiziger zijn gebracht; de brochure moet daarvan uitdrukkelijk

melding maken;


b)er zich naderhand wijzigingen voordoen ingevolge een

schriftelijk akkoord tussen partijen bij het contract.

§2. De reisorganisator en/of reisbemiddelaar kan voor

bepaalde of onbepaalde duur het geheel of een gedeelte van zijn

reispromotie schrappen:



Artikel 3: Informatie vanwege de reisorganisator en/of

reisbemiddelaar


De reisorganisator en / of reisbemiddelaar zijn verplicht:

§1. vóór het sluiten van het contract tot

reisorganisatie of tot reisbemiddeling aan de reizigers

schriftelijk mede te delen:

a) de algemene informatie betreffende paspoorten en visa en

de formaliteiten op gebied van gezondheidszorg die voor de reis en

verblijf noodzakelijk zijn, opdat de reizigers de nodige documenten

in orde zouden kunnen brengen. Reizigers van niet- Belgische

nationaliteit moeten bij de betrokken ambassade(s) of

consulaat(aten) informeren welke administratieve formaliteiten zij

moeten vervullen;

b) informatie over het aangaan en de inhoud van een

annulering- en/of bijstandsverzekering;

c) de algemene en bijzondere voorwaarden van toepassing op de

contracten.



§2. ten laatste 7 kalenderdagen voor de vertrekdatum, volgende

inlichtingen aan de reizigers schriftelijk te verstrekken:

a)dienstregelingen en tussenstops en aansluitingen alsook,

indien mogelijk, de door de reiziger in te nemen plaats;

b)naam, adres, telefoon-, faxnummer en/of e-mail adres van

hetzij de plaatselijke ver-tegenwoordiging van de reisorganisator

en/of -bemiddelaar, hetzij de plaatselijke in-stanties die de

reiziger bij moeilijkheden kunnen helpen, hetzij rechtstreeks de

reisbemiddelaar of de reisorganisator;

c) Voor reizen en verblijven van minderjarigen in het

buitenland, de informatie waar-door rechtstreeks contact mogelijk

is met het kind of met de persoon die ter plaatse voor diens

verblijf verantwoordelijk is.

De hierboven vermelde termijn van 7 kalenderdagen is niet van

toepassing in geval van laat-tijdig gesloten contract:




Artikel 4: Informatie vanwege de reiziger

De reiziger moet de reisorganisator en/of reisbemiddelaar

alle nuttige inlichtingen verstrekken die hem uitdrukkelijk

gevraagd worden of die redelijkerwijze een invloed kunnen hebben op

het goede verloop van de reis.

Wanneer de reiziger verkeerde inlichtingen verstrekt en dit

tot extra kosten leidt voor de reis-organisator en/of

reisbemiddelaar, mogen die kosten in rekening worden gebracht.



Artikel 5: Totstandkomen van het contract

§1. Bij het boeken van de reis zijn de reisbemiddelaar

of -organisator ertoe gehouden een bestelbon aan de reiziger te

overhandigen conform de wet.

§2. Het contract tot reisorganisatie ontstaat op het

ogenblik dat de reiziger, al dan niet via de namens de

reisorganisator optredende reisbemiddelaar, van de reisorganisator

de schriftelijke bevestiging van de geboekte reis ontvangt.

Wijkt de inhoud van de bestelbon af van die van de

reisbevestiging of gebeurt de bevesti-ging niet binnen uiterlijk 21

dagen na de ondertekening van de bestelbon, dan mag de reiziger

ervan uitgaan dat de reis niet werd geboekt en heeft de reiziger

recht op de onmiddellijke terugbetaling van alle reeds betaalde

bedragen.



Artikel 6: Prijs

§1. De in het contract overeengekomen prijs kan niet

worden herzien, tenzij dit uitdrukkelijk in het contract is

voorzien samen met de precieze berekeningswijze ervan, en voor

zover de herziening het gevolg is van een wijziging in:

a)de op de reis toegepaste wisselkoersen en/of

b)de vervoerskosten, met inbegrip van de brandstofkosten

en/of


c)de voor bepaalde diensten verschuldigde heffingen en

belastingen. Er moet dan wel aan de voorwaarde worden voldaan dat

bedoelde wijzigingen ook aanleiding zullen geven tot een verlaging

van de prijs.

§2. De in het contract vastgestelde prijs mag in geen

geval worden verhoogd binnen de 20 kalenderdagen die de dag van het

vertrek voorafgaan.

§3. Zo de verhoging 10% van de totaalprijs te boven

gaat, kan de reiziger het contract zonder vergoeding verbreken. In

dit geval heeft de reiziger recht op onmiddellijke terugbetaling

van al de bedragen die hij aan de reisorganisator heeft betaald.



Artikel 7: Betaling van de reissom

§1. Behalve uitdrukkelijk anders overeengekomen, betaalt

de reiziger, bij de ondertekening van de bestelbon, als voorschot,

een gedeelte van de globale of totale reissom zoals in de

bijzondere reisvoorwaarden bepaald.

§2. Indien de reiziger, nadat hij vooraf in gebreke werd

gesteld, nalaat het voorschot of de reissom te betalen die van hem

wordt geëist, zal de reisorganisator en/of reisbemiddelaar het

recht hebben de overeenkomst met de reiziger van rechtswege te

beëindigen, met de kosten ten laste van de reiziger.

§3. Behalve indien op de bestelbon anders wordt

overeengekomen, betaalt de reiziger het saldo van de prijs

uiterlijk 1 maand vóór de vertrekdatum, en op

voorwaarde dat hem vooraf of tezelfdertijd de schriftelijke

reisbevestiging en/of reisdocumenten bezorgd worden.



Artikel 8: Overdraagbaarheid van de boeking

§1. De reiziger kan, vóór de aanvang van

de reis, zijn reis overdragen aan een derde, die wel moet voldoen

aan alle voorwaarden van het contract tot reisorganisatie. De

overdrager dient tijdig vóór het vertrek de

reisorganisator en, in voorkomend geval, de reisbemiddelaar, van

deze overdracht op de hoogte te brengen.


§2. De overdragende reiziger en de overnemer zijn

hoofdelijk gehouden tot de betaling van de totale prijs van de reis

en de kosten van de overdracht.



Artikel 9: Andere wijzigingen door de reiziger

Vraagt de reiziger om een andere wijziging, dan mag de

reisorganisator en/of de -bemiddelaar alle kosten aanrekenen die

daardoor worden veroorzaakt.



Artikel 10: Wijziging door de reisorganisator vóór

de afreis


§1. Indien, vóór de aanvang van de reis,

één van de wezenlijke punten van het contract niet

kan worden uitgevoerd, dient de reisorganisator de reiziger zo

spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis,

daarvan op de hoogte te brengen en hem in te lichten over de

mogelijkheid het contract te verbreken zonder kosten, tenzij hij de

door de reisorganisator voorgestelde wijziging aanvaardt.

§2. De reiziger dient zo spoedig mogelijk, en in elk

geval vóór de afreis, de reisbemiddelaar of

reisorganisator van zijn beslissing in kennis te stellen.

§3. Zo de reiziger de wijziging aanvaardt, dient er een

nieuw contract of een bijvoegsel bij het contract te worden

opgesteld waarin de aangebrachte wijzigingen en de invloed daarvan

op de prijs worden meegedeeld.

§4. Zo de reiziger de wijziging niet aanvaardt, mag hij

de toepassing vragen van artikel 11.




Artikel 11: Verbreking door de reisorganisator

vóór afreis


§1. Indien de reisorganisator, vóór de

aanvang van de reis, het contract verbreekt wegens een niet aan de

reiziger toe te rekenen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze

tussen:
ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijke

of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te

betalen: zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere

kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo

spoedig mogelijk terugbetalen. ofwel de terugbetaling, zo spoedig

mogelijk, van alle door hem op grond van het contract betaalde

bedragen.

§2. De reiziger kan eveneens, in voorkomend geval,

aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet-uitvoeren

van het contract, tenzij: de reisorganisator de reis annuleert

omdat het minimum aantal reizigers, voorzien in het contract en

nodig voor de uitvoering van de reis, niet werd bereikt en de

reiziger, binnen de in het contract voorziene termijn en ten minste

15 kalenderdagen vóór de vertrekdatum hiervan

schriftelijk op de hoogte werd gebracht; de annulering het gevolg

is van overmacht, waaronder overboeken niet is inbegrepen. Onder

overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden

die onafhankelijk zijn van de wil van diegene die zich erop beroept

en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet

konden worden vermeden.



Artikel 12: Gehele of gedeeltelijke niet-uitvoering van de

reis


§1. Indien tijdens de reis blijkt dat een belangrijk

deel van de diensten waarop het contract betrekking heeft, niet zal

kunnen worden uitgevoerd, neemt de reisorganisator alle nodige

maatregelen om de reiziger passende en kosteloze alternatieven aan

te bieden met het oog op de voortzetting van de reis.

§2. Zo er een verschil is tussen de voorgenomen en de

daadwerkelijk verleende diensten, stelt hij de reiziger schadeloos

ten belope van dit verschil.

§3. Indien dergelijke regeling onmogelijk blijkt of

indien de reiziger deze alternatieven om deugdelijke redenen niet

aanvaardt, moet de reisorganisator hem een gelijkwaardig

vervoermiddel ter beschikking stellen dat hem terugbrengt naar de

plaats van het vertrek, en, in voorkomend geval, de reiziger

schadeloos stellen.



Artikel 13: Verbreking door de reiziger


De reiziger kan te allen tijde het contract geheel of

gedeeltelijk verbreken. Indien de reiziger het contract verbreekt

wegens een aan hem toe te rekenen omstandigheid, vergoedt hij de

schade die de reisorganisator en/of -bemiddelaar lijden ten gevolge

van de verbreking. De schadevergoeding kan forfaitair bepaald

worden in de bijzondere voorwaarden of in het reis-programma, maar

mag ten hoogste éénmaal de prijs van de reis

bedragen.



Artikel 14: Aansprakelijkheid van de reisorganisator

§1. De reisorganisator is aansprakelijk voor de goede

uitvoering van het contract, overeenkomstig de verwachtingen die de

reiziger op grond van de bepalingen van het contract tot

reisorganisatie redelijkerwijs mag hebben, en voor de uit het

contract voortvloeiende verplichtingen, ongeacht of deze

verplichtingen zijn uit te voeren door hem zelf dan wel door andere

verstrekkers van diensten en zulks onverminderd het recht van de

reisorganisator om deze andere verstrekkers van diensten aan te

spreken.

§2. De reisorganisator is voor de daden van nalatigheid

van zijn aangestelden en vertegenwoordigers, handelend in de

uitoefening van hun functie, evenzeer aansprakelijk als voor zijn

eigen daden en nalatigheden.

§3. Indien een internationaal verdrag van toepassing is

op een in het contract tot reisorganisa-tie inbegrepen dienst,

wordt de aansprakelijkheid van de reisorganisator overeenkomstig

dat verdrag uitgesloten of beperkt.

§4. Voor zover de reisorganisator niet zelf de in het

reiscontract voorziene diensten verleent, wordt zijn

aansprakelijkheid voor stoffelijke schade en de vergoeding van de

derving van het reisgenot samen beperkt tot tweemaal de reissom.

§5. Voor het overige zijn de artikelen 18 en 19 van de

wet van 16 februari 1994 van toepassing.



Artikel 15: Aansprakelijkheid van de reiziger

De reiziger is aansprakelijk voor de schade die de

reisorganisator en/of -bemiddelaar, hun aangestelden en/of hun

vertegenwoordigers door zijn fout oplopen, of wanneer hij zijn

contractuele verplichtingen niet is nagekomen. De fout wordt

volgens het normale gedrag van een reiziger beoordeeld.



Artikel 16: Klachtenregeling


Vóór de afreis: §1. Indien de reiziger een

klacht heeft voor de afreis moet hij deze zo snel mogelijk per

aangetekend schrijven of tegen ontvangstbewijs indienen bij de

reisbemiddelaar en/of reisorganisator. Tijdens de reis:

§2. Klachten tijdens de uitvoering van het contract moet

de reiziger zo spoedig mogelijk ter plaatse, op een gepaste en

bewijskrachtige manier, melden, zodat naar een oplossing kan worden

gezocht. Daarvoor moet hij zich - in deze volgorde - wenden tot een

vertegenwoordiger van de reisorganisator, of een vertegenwoordiger

van de reisbemiddelaar of rechtstreeks tot de reisbemiddelaar, of

ten slotte rechtstreeks tot de reisorganisator.

Na de reis:

§3. Werd een klacht ter plaatse niet bevredigend

opgelost of kon de reiziger onmogelijk ter plaatse een klacht

formuleren, dan moet hij uiterlijk één maand na het

einde van de reisovereenkomst bij de reisbemiddelaar of anders bij

de reisorganisator per aangetekend schrijven of tegen

ontvangstbewijs een klacht indienen.



Artikel 17: Verzoeningsprocedure

§1. Ingeval van betwisting moeten de partijen eerst

onderling een minnelijke regeling nastreven.

§2. Mislukt deze poging tot minnelijke regeling binnen

een termijn van 1 tot 3 maanden, dan kan elk van de betrokken

partijen aan het secretariaat van de Cel Verzoening van de vzw

Geschillencommissie Reizen vragen om een verzoeningsprocedure op te

starten. Alle partijen dienen ermee in te stemmen.

§3. Hiertoe zal het secretariaat aan de partijen een

informatiebrochure, een verzoe-ningsreglement en een "overeenkomst

tot verzoening" bezorgen. Zodra de betrokken partijen deze

overeenkomst (gezamenlijk of afzonderlijk) hebben ingevuld en

ondertekend, en zodra elke partij een bedrag van 50 euro heeft

betaald, zal de verzoeningsprocedure opgestart worden.

§4. Overeenkomstig de in het reglement beschreven

eenvoudige procedure, zal een onpartijdige verzoener daarna contact

opnemen met de partijen teneinde een billijke verzoening tussen de

partijen na te streven.

§5. Het eventueel bereikte akkoord zal in een bindende

schriftelijke overeenkomst vastgelegd worden. Secretariaat van de

“Cel verzoening”:


Koning Albert II laan 16, 1000 Brussel

e-mail: verzoening.gr@skynet.be



Artikel 18: Arbitrage of Rechtbank

§1. Wordt geen verzoeningsprocedure ingesteld of mislukt

deze, dan heeft de eisende partij in principe de keuze tussen een

procedure voor de gewone rechtbank of een arbitrageprocedure voor

de Geschillencommissie Reizen.

§2. Voor geëiste bedragen vanaf 1250 euro, beschikt

iedere verwerende partij over een termijn van 10 kalenderdagen om

een door de eisende partij aangevraagde arbitrageprocedure per

aangetekende brief te weigeren, waarna het geschil voor de gewone

rechtbank kan worden aanhangig gemaakt.Onder de 1250 euro staat de

mogelijkheid om de arbitrageprocedure te weigeren enkel open voor

de reiziger.

§3. Deze arbitrageprocedure wordt geregeld door een

geschillenreglement, en kan slechts worden opgestart nadat binnen

een periode van 4 maanden volgend op het (voorziene) einde van de

reis (of eventueel vanaf de prestatie die aanleiding gaf tot het

geschil) geen minnelijke regeling kon worden bereikt. Geschillen

m.b.t. licha-melijke letsels kunnen enkel door de rechtbanken

beslecht worden.

§4. Het paritair samengesteld arbitraal college doet,

overeenkomstig het geschillenre-glement, op een bindende en

definitieve wijze uitspraak over het reisgeschil. Hier-tegen is

geen beroep mogelijk.



Secretariaat van het arbitraal college, en algemeen secretariaat

van de Geschillencommissie Reizen:

Koning Albert II laan 16, 1000 Brussel

e-mail: clv.gr@skynet.be

[GROUPTRAVEL_GROUP_OFFER_BACK_TO_TOP]

Sunweb - Belangrijke businformatie

Belangrijke businformatie vind je hier

[GROUPTRAVEL_GROUP_OFFER_BACK_TO_TOP]

Voorwaarden Europeesche verzekeringen Winter NL

Voorwaarden Europeesche verzekeringen

Je verzekering
Een goede reis- en/of annuleringsverzekering zijn essentiële onderdelen van je vakantie. Zowel voorafgaand als tijdens je vakantie kunnen er zich gebeurtenissen voordoen die zonder een goede verzekering vervelende financiële situaties kunnen veroorzaken. Wij vinden het zeer belangrijk dat je goed verzekerd op reis gaat en adviseren je om een reis- en annuleringverzekering af te sluiten. Onze verzekeringen sluiten exact aan op je reis.

Europeesche Verzekeringen
Wij bemiddelen in verzekeringen van Europeesche Verzekeringen. Europeesche is de reis- en annuleringsverzekeringspecialist van Nederland en heeft een compleet aanbod verzekeringen.

Annuleringsverzekering
De annuleringsverzekering dekt onder andere de kosten die ontstaan door een annulering waarvoor een geldige reden is. Deze geldige reden wordt bepaald door de verzekeringsmaatschappij.
In grote lijnen vallen onder deze voorwaarden alle gebeurtenissen die je van tevoren niet hebt kunnen voorzien, zoals:
•Vergoeding voor annulering of afbreking als familie 1ste en 2e graad of ex-partner ernstig ziek wordt of familie 1ste, 2e of 3e graad komt te overlijden
•onvrijwillige werkloosheid na een vast dienstverband

Uitkering voor ongenoten reisdagen wordt verleend wegens:
•onvoorziene ziekenhuisopname van minimaal 1 nacht tijdens de reisperiode
•afbreking van de reis door een onzekere gebeurtenis

Gold: Carefree Travel Gold (Europeesche Annulering). 5,5% premie
Premium: Carefree Travel Premium (Europeesche Allrisk Annulering). 7% premie.

De premie is op basis van het bovengenoemde percentage van de gehele reissom, over dit bedrag wordt 21% assurantiebelasting berekend. De algemene verzekeringsvoorwaarden voor de kortlopende annuleringsverzekering lees je hier.

Reisverzekering
Wij vinden het zeer belangrijk dat je goed verzekerd op reis gaat en adviseren je om een reisverzekering af te sluiten.

Wij hebben de volgende verzekeringen voor je samengesteld:

Basisverzekering - Premie per persoon per dag € 2,57
Personenhulp - Maximum per verzekerde - Kostprijs
Geneeskundige kosten beschikbaar - Kostprijs*
Bagage - Totaal € 1.000
Nieuwwaardedekking - 1 jaar
Mob. Telefoon - € 100
Tablets, beeld, geluid en filmapp. - € 500
Eigen risico - € 100
Geld - Niet gedekt
Reisrechtsbijstand - niet gedekt
Ongevallen (extra eenmalige uitkering) - Niet gedekt

Comfortverzekering - Premie per persoon per dag € 2,92
Personenhulp - Maximum per verzekerde - Kostprijs
Geneeskundige kosten beschikbaar - Kostprijs*
Bagage - Totaal € 3.000
Nieuwwaardedekking - 1 jaar
Mob. Telefoon - € 300
Tablets, beeld, geluid en filmapp. - € 1.500
Eigen risico - € 50
Geld - Niet gedekt
Reisrechtsbijstand - niet gedekt
Ongevallen (extra eenmalige uitkering) - Bij overlijden € 25.000 - Bij blijvende invaliditeit € 75.000

Optimaalverzekering - Premie per persoon per dag € 3,77
Personenhulp - Maximum per verzekerde - Kostprijs
Geneeskundige kosten beschikbaar - Kostprijs*
Bagage - Totaal € 5.000
Nieuwwaardedekking - 2 jaar
Mob. Telefoon - € 500
Tablets, beeld, geluid en filmapp. - € 2.500
Eigen risico - € 0
Geld - € 500
Reisrechtsbijstand - Binnen Europa Kostprijs - Buiten Europa € 25.000
Ongevallen (extra eenmalige uitkering) - Bij overlijden € 25.000 - Bij blijvende invaliditeit € 75.000

Unieke dekking bij alle 3 de opties:
•Dekking voor hulpverlening en repatriëring als thuisblijvende ex-partner, familie 1ste, 2e of 3e graad iets ernstigs overkomt en je wilt naar huis terug.
•Dekking voor off-piste (indien niet verboden).
•Ski- en snowboarduitrusting gedekt onder de bagagedekking.
•Kosten van skipassen, skilessen en gehuurde skiuitrusting, als je daar door een ongeval of voortijdige terugkeer geen gebruik meer van kunt maken. De verzekeringsmaatschappij vergoedt dan alleen de kosten van de niet-gebruikte dagen.

* Belangrijk: woon je niet in Nederland, dan heb je alleen dekking voor geneeskundige kosten als jouw eigen zorgverzekeraar een basisdekking biedt voor medische kosten in het land waar je naartoe reist.

Klik hier om naar de verzekeringsvoorwaarden voor de kortlopende reisverzekering te gaan.

Hulp bij problemen op reis
Je gaat op vakantie om te genieten. Gaat er toch iets mis, dan kun je wereldwijd, dag en nacht bellen met de Europeesche Hulplijn. De medewerkers van de Europeesche Hulplijn beantwoorden jouw vragen bij pech, ongevallen, ziekte en calamiteiten. Als je een arts nodig hebt, verwijzen zij je door naar een betrouwbare specialist of een goed ziekenhuis bij je in de buurt. Zo nodig schakelen zij direct de hulp in van de alarmcentrale SOS International. De Europeesche Hulplijn is te bereiken via 00.31-20 65 15 777. Houd jouw boekingsnummer en het telefoonnummer waarop je te bereiken bent bij de hand wanneer je contact opneemt met de Europeesche Hulplijn. Wij raden aan de gratis “hulp op zak” app te downloaden zodat je altijd de juiste telefoonnummers bij je hebt.

Hulp op zak-app
De gratis Hulp op zak-app van Europeesche Verzekeringen bied je de belangrijke medische informatie over jouw (toekomstige) vakantieland. Zo kun je snel zien wat veel voorkomende medische aandoeningen zijn en of het verstandig is om je voor vertrek te laten vaccineren. De app is voorzien van een uitgebreide medische vraagbaak en een medisch woordenboek in 9 talen. Ook kun je de nummers van alle Nederlandse alarmcentrales in deze app terugvinden. De app is zowel geschikt voor Iphone als Android.

Medische zorg in het buitenland
In de meeste vakantielanden krijg je medische zorg als je jouw European Health Insurance Card (EHIC) bij je hebt. Deze staat vaak vermeld op de achterkant van jouw verzekeringspas. De EHIC-pas is geldig in de landen: België, Bulgarije, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groot-Brittannië, Hongarije, Ierland, IJsland, Italië, Kroatië, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Nederland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden en Zwitserland en Australië. In sommige landen is de EHIC-pas niet geldig en heb je een 111 formulier van jouw zorgverzekering nodig. Dit geldt voor de vakantiebestemmingen: Marokko, Turkije, Tunesië en Kaapverdië. Je kunt dit formulier vaak online via jouw zorgverzekeraar opvragen.

Schadeclaim indienen
Als je schade hebt, dan kun je direct een schadeclaim indienen bij Europeesche Verzekeringen via het online schadeformulier. Houd bij het melden van jouw schade de nota’s, garantiebewijzen, verklaringen en andere bewijzen bij de hand. Hoe vollediger je jouw schade omschrijft en bewijzen toevoegt, hoe sneller Europeesche Verzekeringen jouw schade kan afhandelen.

Tips bij beschadiging, verlies of diefstal
Bij vermissing of beschadiging van jouw bagage tijdens een vlucht is het noodzakelijk dat je een PIR-rapport (Property Irregularity Report) laat opmaken door de vervoerder op de luchthaven. Bewaar jouw beschadigde artikelen, nota’s en verklaringen goed. Het kan voorkomen dat Europeesche Verzekeringen je in een later stadium vraagt deze op te sturen.

[GROUPTRAVEL_GROUP_OFFER_BACK_TO_TOP]

Privacy

Hoe Sunweb omgaat met jouw persoonsgegevens
Wij waarderen het vertrouwen dat je in ons stelt en dat is voor ons de reden om uiterst zorgvuldig om te gaan met de persoonsgegevens die je aan ons doorgeeft.

Sunweb.nl respecteert je recht op privacy. Met dit beleid informeren wij je over hoe wij met je persoonsgegevens omgaan.


Wie zijn wij?

Sunweb is een handelsnaam van Sunweb Group B.V., een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid gevestigd aan de Bahialaan 2, 3065 WC te Rotterdam en geregistreerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 24188723. Sunweb Group B.V. is in Nederland actief namens Sunweb Group GmbH, gevestigd in Zwitserland aan de Schützengasse 4 CH-8001 te Zürich, Zwitserland. Sunweb Group GmbH opereert ook in België, Frankrijk, Duitsland, Denemarken, Verenigd Koninkrijk, Zweden en Noorwegen.

Sunweb Group B.V. heeft meerdere merken . Dit zijn:

Sunweb, www.sunweb.nl en www.sunweb.com
Eliza was here, www.elizawashere.nl
Gogo, www.gogo.nl
Primavera, www.primaverareizen.nl
Beachmasters, www.beachmasters.nl
Husk, www.husk.nl
Bizztravel, www.bizztravel.nl

Hierdoor kan het zijn dat je Sunweb Group B.V. misschien niet kent, maar onze merken en websites wel. Dit privacy statement is van toepassing op alle verwerkingen van persoonsgegevens die wij, Sunweb Group B.V., als verwerkingsverantwoordelijke, van of over je verkrijgen op een van de hieronder beschreven momenten of manieren via een van onze websites of via een van onze merken.


Wie ben jij?

Jij bent degene die onze website bezoekt en/of een reis boekt via onze website, zich inschrijft voor een nieuwsbrief of degene die een account van ons heeft ontvangen na een reservering en deze gebruikt. Het kan ook zijn dat je alleen een vraag stelt via ons contactformulier, met ons chat of belt of dat je gebruik maakt van een van onze apps, een offerte opvraagt voor een groepsreis of gebruik maakt van een van onze andere diensten.

Welke persoonsgegevens verwerken we voor welke doeleinden?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die iets vertellen over jou of die we in verband kunnen brengen met jou. In het kader van onze dienstverlening, de verkoop van onze producten of wanneer je op een andere manier contact hebt met Sunweb.nl, leggen wij persoonsgegevens vast. Persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor onze dienstverlening zoals bijvoorbeeld je naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer. Dergelijke gegevens zijn bijvoorbeeld nodig om een boeking te maken.

Hieronder volgen de persoonsgegevens die wij verwerken onderverdeeld naar het de verschillende doeleinden waartoe wij deze gegevens verzamelen:

Om je reis te kunnen boeken, uitvoeren, factureren en / of je opgegeven voorkeuren te kunnen verzorgen
Het betreft hier klantgegevens, contactgegevens, reserveringsgegevens, betalingsgegevens die je tijdens het boeken verstrekt van jezelf als hoofdboeker (persoon 1*) of welke de hoofdboeker verstrekt namens de medereizigers (persoon 2**) inclusief de voorkeuren zoals wel/geen verzekering, ski les en ski huur welke verder in het reserveringsproces worden gevraagd. Bovenstaande gegevens worden gebruikt om de reis te boeken, te reserveren, te factureren en aan je te bevestigen. De bijbehorende reisbescheiden/reisovereenkomst en nuttige informatie voor aanvang van je reis sturen we je per e-mail toe. Ook stellen we de reisbescheiden, factuur en andere nuttige informatie beschikbaar in de Mijn Account omgeving (indien beschikbaar). We gebruiken jouw opgegeven reserveringsgegevens en voorkeuren ook om ervoor te zorgen dat de partijen die je reis en voorkeuren verzorgen (bijv. voor je vlucht, transfer naar hotel en verblijf op bestemming/hotel) deze dienstverlening kunnen uitvoeren.

Tijdens het boeken van een reis kan je bijzondere persoonsgegevens aan ons doorgeven zoals het aanmelden van medische bagage en opmerkingen over je gezondheid. Wij verwerken jouw bijzondere persoonsgegevens alleen in het kader van de doeleinden waartoe jij deze gegevens hebt doorgegeven aan ons, uitdrukkelijk toestemming geeft voor deze verwerking hetzij omdat je de gegevens kennelijk openbaar hebt gemaakt.

Specifiek voor desbetreffende situaties kan additionele informatie worden opgevraagd bijvoorbeeld bij het reserveren van fietshuur en parking.

Indien je vanaf onze website door linkt naar externe leveranciers voor het reserveren van additionele services zoals taxi en airportparking is de desbetreffende leverancier verantwoordelijke voor de bescherming van je persoonsgegevens.

Om je account (indien beschikbaar) welke is aangemaakt te kunnen onderhouden
Na het boeken van een reis maken wij m.b.v. je reserveringsgegevens een account voor je aan waarna je de mogelijkheid hebt het account al dan niet te activeren. In dit account, kun je alle relevante informatie over je reis, je klantgegevens, je betalingen, en je factuur vinden. We bewaren alle reserveringsgegevens die bij je account horen zodat we je iedere keer dat je inlogt de juiste klantgegevens en boekingshistorie kunnen laten zien.

Voor het inloggen op onze website, apps, speciale online campagnes die wij voeren of andere diensten kun je gebruik maken van je accountgegevens van sociale netwerken zoals Facebook. Je hebt de optie om persoonlijke gegevens over jou met ons te delen zodat je deze tijdens het inloggen niet opnieuw hoeft in te vullen.

Om in geval van calamiteiten jou en de thuisblijver te kunnen bereiken tijdens de reis
Er doen zich helaas tijdens reizen soms calamiteiten voor. Op je plaats van bestemming of thuis. We willen je dan graag op de hoogte houden van ontwikkelingen die voor jou van belang zijn. Daarvoor gebruiken we de contactgegevens zoals telefoonnummer en e-mailadres van jezelf of de opgegeven thuisblijver.

Om analyses uit te voeren op het gebruik van onze website en/of app
Bij het gebruik van onze website worden gegevens over je gebruik en gedrag verzameld. Om goed in staat te zijn onze website aan te passen aan de wensen en interesses van de bezoeker en om een optimale bezoekerservaring te bieden, maken wij gebruik van analytische cookies. Raadpleeg voor meer informatie ons cookiebeleid.

Daarnaast slaan wij log files van de website op zoals error meldingen. Wanneer bijvoorbeeld tijdens het boeken het reserveringsysteem niet functioneert onthouden we de gegevens welke zijn ingevuld tijdens het boeken zodat je niet alles opnieuw hoeft in te vullen.

Voor het afhandelen van klachten en verzoeken om informatie of om de uitoefening van jouw rechten mogelijk te maken en daarvan te leren
Wij slaan je contactgegevens op als je contact met ons zoekt via een contactformulier, tijdens een chat of telefoongesprek en /of wanneer je invloed wilt uitoefenen op het gebruik dat wij maken van je persoonsgegevens. Dit doen we mede om je te kunnen antwoorden of helpen maar ook om zelf te leren van onze klachtafhandeling.

Bij inschrijving voor een nieuwsbrief
Tijdens de inschrijving voor een nieuwsbrief wordt gevraagd om contactgegevens om je de nieuwsbrief per mail te kunnen versturen.

Bij aanvragen van offertes voor groepsreizen
Het betreft hier de persoonsgegevens welk je van jezelf verstrekt als hoofdboeker (persoon 1) en de voorkeuren welke in het formulier worden opgegeven voor de groepsreis.

Om één van onze apps te kunnen downloaden
Bij het gebruik van één van onze apps betreft het hier inloggegevens, gerelateerde reserveringsgegevens of gegevens welke zijn ingevoerd om het profiel in de app te verrijken. We verwerken deze gegevens om te identificeren dat bij een volgend gebruik van de app je dezelfde persoon bent als de eerdere gebruiker van de app.

Wanneer je een reactie plaatst op het blog van Sunweb.nl
Wanneer je een reactie plaatst op onze blog vragen we om persoonsgegevens om spam te voorkomen.

Kwaliteitsborging
Het gehele IP-adres (IPv4 en IPv6) wordt gebruikt voor logging doeleinden en het nakijken van problemen gerapporteerd door jou. Incidenteel wordt het IP-adres van een reservering gebruikt voor validatie van een reservering en betaling. Het IP-adres bewaren wij maximaal zeven dagen. Online betalingen vinden alleen plaats via een aangesloten leverancier.

Om de kwaliteit te waarborgen worden telefoongesprekken bewaard voor een periode van 4 weken voor trainingsdoeleinden.

Om onze campagnes van foto- en beeldmateriaal te voorzien
Om een sfeerimpressie te creëren voor onze toekomstige gasten plaatsen wij beeld- en geluidsmateriaal op onze website en in onze brochures.


Om onze campagnes beter af te stemmen op jouw voorkeuren
Wij verkrijgen op verschillende momenten persoonsgegevens van je. Een deel van deze gegevens, zoals je e-mailadres en telefoonnummer, wordt door ons gebruikt om diensten af te nemen van advertentieplatformen zoals Facebook indien we jouw toestemming (d.m.v. het accepteren van cookies) daarvoor hebben.

Je ontvangt mogelijk als gevolg van verschillende interacties, persoonlijke communicatie-uitingen van ons. Persoonsgegevens die we van je hebben, geven ons een indruk van je interesses en voorkeuren. Door persoonsgegevens te combineren ontstaan er profielen om jou als klant nog beter te kunnen bedienen door onze commerciële uitingen persoonlijk te maken. Niet alleen door je persoonlijk bij naam aan te spreken in de e-mail, maar ook door vakanties te laten zien waarvan wij denken dat deze aansluiten bij je interesses.

Als je bij ons een reis hebt geboekt of je individueel registreert voor een groepsreis en hiertegen geen bezwaar hebt gemaakt dan ontvang je van ons communicatie. Deze communicatie ontvang je via de kanalen waarvoor je je niet hebt uitgeschreven zoals social media, email of post.

Indien je jezelf hebt opgeven, versturen wij nieuwsbrieven. Je kunt je op ieder moment afmelden voor onze nieuwsbrieven of andersoortige commerciële uitingen per mail. Deze mogelijkheid wordt je in de e-mail zelf geboden of je kan je afmelden via dit bezwaarformulier.

Wanneer je andere websites bezoekt kun je commerciële-uitingen van ons zien, bijvoorbeeld in de banners aanwezig op andere websites. Deze banners kunnen gepersonaliseerd zijn doordat je advertentiecookies hebt geaccepteerd.

Onze andere merken: we hebben je in het begin van dit privacy statement uitgelegd dat wij binnen Sunweb.nl meerdere websites en merken hebben. We delen indien relevant je persoonsgegevens, surf en klikgedrag dan ook met de merken van onze andere websites zodat deze jou ook interessante aanbiedingen kunnen sturen. Niet ieder merk heeft namelijk hetzelfde aanbod of dezelfde mogelijkheden. We hopen je dus te kunnen laten profiteren van alle mogelijkheden die voor jou interessant kunnen zijn.

Wie ontvangen jouw persoonsgegevens?

We delen je persoonsgegevens met derde partijen. Dit zijn de volgende partijen:

Medewerkers op de kantoren van Sunweb.nl in de betreffende landen (zoals bovenaan in dit privacy statement genoemd) maar ook ter plaatse voor zover ze de gegevens nodig hebben voor de uitvoering van de reisovereenkomst en vanzelfsprekend om jou een optimale vakantie ervaring te bieden met een passende voorbereiding.
Partijen die jou (een deel van) de geboekte reis gaan leveren, zoals luchtvaartmaatschappijen, andere vervoerders, accommodatie eigenaren, reisleiders en overige partijen.
We geven jouw persoonsgegevens niet door naar landen buiten de Europese Economische Ruimte, tenzij noodzakelijk voor de uitvoering van de reisovereenkomst (bijv. luchtvaartmaatschappijen en accommodatie eigenaren buiten de EER). In alle overige gevallen zorgen we dat er passende maatregelen worden getroffen voor een adequate bescherming van je persoonsgegevens. Dit doen wij o.a. door het sluiten van overeenkomsten die zijn goedgekeurd door de Europese Commissie. In voorkomende gevallen zorgen we dat alleen partijen in derden landen met een door de Europese Commissie aangegeven passend beschermingsniveau persoonsgegevens verwerken.
Wanneer je naar het buitenland reist, kan het verplicht worden gesteld (door overheidsinstanties op vertrek- en aankomstpunten) dat je persoonsgegevens verstrekt en verwerkt worden in het kader van een grenscontrole, immigratie-, veiligheids-, antiterrorisme- en andere doeleinden die toepasselijk worden geacht. Welke gegevens verstrekt moeten worden, kan per bestemming verschillen. Voorbeelden van gegevens die worden opgevraagd bestaan bijvoorbeeld uit klantgegevens, contactgegevens en reserveringsgegevens.
Wij kunnen jouw persoonsgegevens mogelijk delen met advertentienetwerken dan wel laatstgenoemde in staat stellen om persoonsgegevens betreffende jou te verzamelen. Zij verkrijgen deze gegevens doordat toestemming is verkregen op het gebruik van cookies. In ons cookie beleid en in het overzicht van de cookies op onze website kun je de namen vinden van deze derden en een verwijzing naar het beleid dat van toepassing is op het middels deze technieken verwerken van je gegevens.
Externe partijen zoals marketing / development bureaus, online software partijen en Payment providers ter ondersteuning van onze dagelijkse werkzaamheden, waaronder marketing en data-analyse.

Een belangrijk deel van de derden waarmee we jouw persoonsgegevens delen verkrijgen deze gegevens door het gebruik van cookies. We verwijzen je hier daarom ook naar onze cookie policy en naar het overzicht van de cookies op onze website voor de namen van deze derden en voor een verwijzing naar het beleid dat van toepassing is bij het gebruik van je gegevens.


Op basis van welke grondslagen verwerken we je persoonsgegevens?

Wij gebruiken een aantal grondslagen bij het gebruik van je persoonsgegevens. De grondslagen die wij gebruiken zijn:

De verwerking is noodzakelijk voor het uitvoeren van een overeenkomst waarbij jij partij bent. Dit is bijvoorbeeld de uitvoering van de (reis)overeenkomst met jou;
De verwerking is noodzakelijk om een wettelijke plicht na te komen waaraan wij moeten voldoen;
De verwerking is noodzakelijk voor de behartiging van onze gerechtvaardigde belangen. Als aanbieder van reizen omvatten onze gerechtvaardigde belangen bijvoorbeeld ook het kunnen uitvoeren van marketingactiviteiten;
Wij verwerken jouw bijzondere persoonsgegevens (o.a.) aanmelden van medische bagage en opmerkingen over je gezondheid) en persoonsgegevens welke niet onder bovengenoemde grondslagen behoren zoals aanmelding nieuwsbrief en persoonlijke banner advertenties alleen indien jij daarvoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven of omdat jij de gegevens duidelijk openbaar hebt gemaakt. Deze toestemming kun je te allen tijde intrekken, hoe en waar je dat kan doen staat beschreven in dit privacy beleid onder het kopje “rechten”.


Bewaartermijn

Jouw persoonsgegevens worden zo lang bewaard als nodig voor de doeleinden van de verwerking en worden daarna permanent verwijderd binnen de daarvoor gestelde termijn, rekening houdend met wettelijke verplichtingen. Dat wil bijvoorbeeld zeggen dat jouw gegevens m.b.t. de reisovereenkomst maximaal tien jaar bewaard worden conform onze fiscale bewaartermijn. Op het moment dat je bezwaar maakt tegen een verwerking van persoonsgegevens voor commerciële doeleinden registreren we dat in onze systemen en maken we geen gebruik meer van je persoonsgegevens voor de betreffende gepersonaliseerde en/of commerciële doeleinden.


Jouw privacy rechten

Sunweb.nl is transparant en staat een goede dienstverlening voor naar haar klanten, website bezoekers en/of wanneer je gebruiker bent van een van onze andere (online) diensten. Om deze goede dienstverlening mogelijk te maken verwerken wij persoonsgegevens zoals in dit privacy statement staat uitgelegd. Wij hopen dat jij daar het voordeel van inziet en er ook voordeel uithaalt waarbij een ieder persoonlijke voorkeuren kan hebben. Mocht dit niet jouw beleving zijn en je dit anders zien dan kan je met ons in overleg treden om het mogelijk aan te passen.

Je kan de volgende privacy rechten uitoefenen op de in dit privacy statement omschreven verwerkingen van jouw persoonsgegevens:

Je kan bezwaar maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens.
Mocht je bezwaar willen maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens voor commerciële doeleinden, wijzig dan hier je voorkeuren.
Je kan je cookie instellingen aanpassen via de website cookie instelling module. Vergeet ook niet al je cookies te verwijderen op alle apparaten in alle internetbrowsers waarmee je op onze website(s) bent geweest. Bekijk ons cookiebeleid hoe je dit kan doen per internetbrowser.
Mocht je bezwaar willen maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens in zijn geheel neem dan contact op met onze klantenservice.
Je hebt het recht om onjuiste persoonsgegevens te laten wijzigen of om persoonsgegevens aan te vullen.
Onder bepaalde omstandigheden heb je het recht om persoonsgegevens welke wij van jouw hebben te laten verwijderen uit al onze systemen en online diensten indien mogelijk, rekening houdend met wettelijke verplichtingen. Om al je cookies te verwijderen zal je zelf op de apparaten in alle internetbrowsers waarmee je op onze website(s) bent geweest je cookies moeten verwijderen. Bekijk ons cookiebeleid hoe je dit zelf kan doen per internetbrowser.
Je hebt het recht om de verwerking van je persoonsgegevens te beperken wanneer gegevens bijvoorbeeld onjuist zijn, je bezwaar hebt gemaakt of als je aangeeft dat we bepaalde gegevens niet verder mogen verwerken.
Je hebt het recht om je persoonsgegevens op te vragen en om deze indien gewenst aan een andere verwerkingsverantwoordelijke over te dragen zoals andere partijen welke reizen aanbieden.
Je hebt het recht tot inzage om je persoonsgegevens in te zien. Zo kan je in de Mijn Account omgeving (indien beschikbaar) zien welke persoonsgegevens we van je hebben ontvangen en geregistreerd met betrekking tot een bepaalde reservering. Ook zie je daar de overige relevante gegevens die bij een reservering behoren.
Je hebt het recht op een menselijke blik bij geautomatiseerde besluiten. Er kan een besluit worden genomen op basis van automatische verwerkte gegevens (zonder menselijke tussenkomst) waar voor jou als klant/consument consequenties aan kunnen zitten. Een voorbeeld hiervan is de verificatie die wij laten uitvoeren op het accepteren van creditcard betalingen ter voorkoming van fraude en ter bescherming van jou privacy.
Heb je vragen over bovenstaande rechten of wil je daar juist gebruik van maken neem dan contact op met onze klantenservice. Onze klantenservice is telefonisch bereikbaar op telefoonnummer 0900-0290.

Mocht je gebruik willen maken van je rechten, voorzie ons dan in je aanvraag met een kopie paspoort, waarbij je jouw foto en het BSN-nummer hebt afgeschermd.

Indien je niet tevreden bent over de manier waarop wij jouw persoonsgegevens verwerken dan kun je een klacht indienen bij ons via de klantenservice of bij de functionaris gegevensbescherming binnen Sunweb Group via dpo@sunwebgroup.com.

Blijken we er na overleg niet met elkaar uit te dan kun je contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens welke telefonisch bereikbaar is op 0900-2001201.

Wijzigingen

Wij kunnen dit privacy statement aanpassen en raden je aan om deze pagina zo nu en dan te raadplegen om op de hoogte te blijven van de manier waarop wij jouw persoonsgegevens verwerken. Dit privacy statement is voor het laatst bijgewerkt op: 18 mei 2018.


Beveiliging

Wij treffen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw persoonsgegevens te beveiligen. Dit betekent onder andere dat wij met dienstverleners die persoonsgegevens namens ons verwerken overeenkomsten sluiten waarin wij hen verplichten om deze maatregelen ook te treffen. Ook betekent dit dat wanneer je op de website van Sunweb een vakantie boekt of wanneer je Mijn Sunweb raadpleegt, je gegevens worden verzonden middels een beveiligde (SSL) verbinding.

Melden datalek

We spreken van een datalek als persoonsgegevens van onze klanten, relaties of medewerkers zijn blootgesteld aan verlies of onrechtmatige verwerking.

Dat is bijvoorbeeld het geval als persoonsgegevens in handen vallen van derden die geen toegang tot die gegevens zouden mogen hebben.

Heeft u een (mogelijk) datalek ontdekt? Meld dit ons dan zo snel mogelijk per mail via databreachnotification@sunwebgroup.com.


Contact

Jouw vragen en opmerkingen met betrekking tot dit privacy statement zijn welkom en kunnen hier achtergelaten worden.

Heb je een andere vraag en wil je direct telefonisch (0900-0290) en/of per mail contact opnemen met onze klantenservice ga dan naar klantenservice pagina, daar vind je al onze contact gegevens.


* Persoon1; de hoofdboeker, degene die de reis boekt en/of de persoon die zich direct individueel registreert om mee op reis te gaan

** Persoon2; De medereizigers welke zich niet individueel registreren maar worden opgevoerd door de hoofdboeker en mee op reis gaan.

[GROUPTRAVEL_GROUP_OFFER_BACK_TO_TOP]

Annuleringsvoorwaarden conform de voorwaarden

- Bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 15% van de reissom
- Bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 35% van de reissom
- Bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 40% van de reissom
- Bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 50% van de reissom
- Bij annulering vanaf de 14e dag (inclusief) tot de 5e dag (exclusief) vóór de vertrekdag: 75% van de reissom
- Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom
- Bij annulering op de vertrekdag of later: 100% van de reissom

[GROUPTRAVEL_GROUP_OFFER_BACK_TO_TOP]

Je reisgezelschap

Met wie wil je naar de sneeuw reizen? Geef het hier aan en wij tonen de exacte prijs van iedere accommodatie.

[TRAVELERS_POPUP_ADULTS_AGE]
[TRAVELERS_POPUP_CHILDREN_AGE]
[TRAVELERS_POPUP_BABIES_AGE]